
Fi-Nergy Voima Oy
Fi-Nergy Voima Oy on perustettu vuonna 2017. Kyseessä on Helsingistä toimintaa pyörittävä suomalainen energiayhtiö, joka myy sähköä Suomen lisäksi myös Ruotsiin. Yrityksen toimintastrategia perustuu suoraviivaiseen toimintaan: vihreän sähkön myyminen halvimpaan mahdolliseen hintaan. Asiakkaille halutaan tarjota asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua.
Fi-Nergy Voiman Oy:n toimitusjohtaja on Håkan Gustafsson. Hän on aiemmin toiminut konkurssiin menneen Werel Oy:n maajohtajana ja 220 Energia Oy:n hallituksen puheenjohtajana.
Osoite: Fi-Nergy Voima Oy, Urho Kekkonen Street 4-6, 00100 Helsinki
Sähköposti: info@fi-nergy.fi
Puhelin: (09) 171 0069
Kilpailuta sähköyhtiöt ⚡
Sähkön hinnoissa on paljon eroja. Kilpailuta tästä sopimuksesi löytääksesi halvimman vaihtoehdon!
Asiakkaiden kokemukset ja valitukset yrityksestä
Kilpailu- ja kuluttajavirasto otti Fi-Nergy Voima Oy:n toiminnan tarkkailuun tammikuussa 2020. He olivat saaneet satoja yritystä koskevaa valitusta koskien muun muassa laskutusta ja tehtyjä sähkösopimuksia.
Huhtikuussa 2020 markkinaoikeuden päätöksen mukaan kävi ilmi, että yritys oli “veloittanut laittomia ja epäeettisiä maksuja asiakkailtaan”. Jos yritys ei muuta laskutus- ja sopimuskäytäntöjään, niin kieltojen tehosteeksi heille on asetettu 100 000 euron uhkasakko.
Samaan aikaan yritys ilmoitti verkkosivuillaan, että sillä oli vaikeuksia toiminnassaan koska kuluttaja määrät kasvoivat odottamattoman nopeasti. Yrityksen toiminnan kerrottiin muuttuneen kevään 202 aikana.
Valitusten määrän perusteella Fi-Nergy Voima Oy:n toimintatavat eivät kuitenkaan ole juurikaan muuttuneet. Kilpailu- ja kuluttajavirasto sai 930 yritystä koskevaa valitusta
vuonna 2020, mikä on lähes kaksinkertainen määrä verrattuna mihinkään muuhun yksittäiseen sähköyhtiöön.
Pelkästään tammikuussa 2021 vastaanotettiin 52 valitusta kuluttajilta, mikä on enemmän kuin miltään muulta sähkön toimittajalta. Valitukset ovat koskeneet sitä, että lopullisia laskuja ei ole toimitettu ja tasausmaksut on maksettu myöhässä tai ne on jätetty maksamatta kokonaan, mikä on aiheuttanut paljon paljon tyytymättömyyttä ja harmia yritykselle. Yrityksellä on ollut käytäntönä laskuttaa asiakkaita etukäteen käyttäen arviota tulevasta energiankulutuksesta ja myöhemmin on laskutettu mahdollisesta suuremmasta kulutuksesta tai luvattu palauttaa rahat, jos kulutus on ollut vähäisempää.